Generelle vilkår for Ikke-forbrukere
1. Gjenstand for endringen
1.1. Disse generelle vilkårene og betingelsene regulerer rettighetene og pliktene til kjøperen og selskapet VYBO Electric a.s., med hovedkontor i Radlinského 18, 05201 Spišská Nová Ves, ID-nummer: 45537143, TINN: SK2023029822, registrert i handelsregisteret for tingretten i Košice I ., Avdeling: Sa, vedlegg nr. 1689/V, – (heretter referert til som «Company VYBO Electric a.s.» eller «VYBO Electric») ved inngåelse av kjøpskontrakter via Internett, via e-butikken på www.elmotorer-vybo.no.
1.2. For formålene med denne delen av vilkårene og betingelsene, er kjøpere gründere eller personer som ikke er forbrukere (heretter referert til som «entreprenører»).
1.3. En gründer i betydningen av disse vilkårene er en person som er registrert i handelsregisteret; en person som driver en virksomhet på grunnlag av en forretningslisens; en person som driver virksomhet på grunnlag av en annen tillatelse enn en næringsbevilling under et spesielt regime; en fysisk person som driver landbruksproduksjon og er registrert i registeret etter særskilt forskrift.
1.4. Ved bestilling oppgir kjøperen som gründer firmanavn, forretningskontor (hovedkontor), ID-nummer, TINN, telefonnummer og e-postkontakt til personen som opptrer på vegne av gründeren.
1.5. Kjøper – entreprenør erkjenner at garantibetingelsene regulert i disse vilkårene samt selve klageprosedyren kan avvike fra de i vilkårene og betingelsene for forbrukere.
1.6. Partene er enige om at kjøperen ved å sende inn en bestilling til selgeren bekrefter at han godtar at disse generelle vilkårene og deres betingelser gjelder for alle salgskontrakter inngått på et e-handelsnettsted som drives av selgeren som selgeren bygger på. leverer varene som presenteres på nevnte nettside til kjøperen (heretter kalt «kjøpskontrakten»), samt alle forhold mellom selgeren og kjøperen, spesielt som følge av inngåelsen av salgskontrakten og klagen på Varer oppstår, finn søknad.
1.7. De generelle vilkårene er en vesentlig del av kjøpekontrakten. I tilfelle selger og kjøper inngår en skriftlig kjøpekontrakt der de blir enige om vilkår som avviker fra de alminnelige vilkårene, går kjøpekontraktens bestemmelser foran de generelle vilkårene.
1.8. De relevante bestemmelsene i handelsloven gjelder for rettsforholdene mellom selgeren og kjøperen, som er en gründer, som ikke er uttrykkelig regulert av disse generelle vilkårene eller rammekontrakten mellom selgeren og kjøperen.
1.9. Listen over varer på et e-handelsnettsted som drives av selgeren er en katalog over varene som vanligvis leveres, og selgeren garanterer ikke umiddelbar tilgjengelighet av alle oppførte varer. Tilgjengeligheten av varene vil bli bekreftet til kjøperen på forespørsel.
2. Metode for inngåelse av kjøpekontrakt
2.1. Kjøpekontrakten inngås ved bindende aksept av kjøperens tilbud om å inngå kjøpekontrakten av selgeren i form av en e-postmelding sendt av kjøperen til selgeren eller i form av et skjema utfylt og sendt av kjøper på selgers nettside eller i form av en telefonbestilling fra kjøper til selger (heretter kalt «bestilling»).
2.2. En bindende aksept av Kjøpers bestilling av Selger er en e-postbekreftelse fra Selger til Kjøper om aksept av bestillingen etter Kjøpers forhåndsgodkjenning av bestillingen og etter å ha kontrollert tilgjengeligheten av varene, gyldige priser osv. som forespurt. innen kjøperens leveringsdato for varene, merket som «ordrebekreftelse». Dersom det fastsettes høyere pris, plikter selger å innhente kundens samtykke til prisendringen i henhold til gjeldende prisliste før bestillingen bekreftes. Avtaleforholdet inngås først når kunden gir sitt samtykke til prisendringen og den påfølgende bekreftelsen (aksepten) av bestillingen fra selgeren. Alle priser på varer og tjenester samt alle gebyrer i nettbutikken inkluderer mva. Det automatisk utførte varselet om aksept av bestillingen i Selgers elektroniske system, som Kjøperen mottar til sin e-postadresse umiddelbart etter at bestillingen er sendt, utgjør ikke bindende aksept av bestillingen; Denne varslingen tjener kun til å informere kjøperen om mottak av bestillingen. Om nødvendig vil all ytterligere informasjon om bestillingen hans bli sendt til kjøperens e-postadresse.
2.3. Den bindende aksepten av bestillingen inneholder særlig informasjon om navn og spesifikasjon av varene, hvis salg er gjenstand for kjøpekontrakten, ytterligere informasjon om varens pris eller andre effekter, informasjon om leveringstidspunkt for varen. vare, navn og opplysninger om sted varen skal leveres til bør, samt opplysninger om pris, betingelser, type og dato for transport av varene til avtalt leveringssted for varen for kjøper, opplysninger om selgeren (selskapsnavn, forretningskontor, ID-nummer, handelsregisternummer etc.) eller andre data.
2.4. Kjøper kan varsle Selger via e-post eller telefon innen 24 timer etter mottak av bestillingen om at han kansellerer bestillingen. Kjøper er forpliktet til å angi navnet på e-postbeskrivelsen av de bestilte varene i varselet om kansellering av ordren. Ved kansellering av en bestilling, vil ikke Selger belaste Kjøper noen gebyrer for å kansellere bestillingen. Dersom kjøper har betalt selger kjøpesummen eller deler av kjøpesummen i perioden frem til kanselleringen av bestillingen, refunderer selgeren allerede innbetalt kjøpesum eller deler av kjøpesummen innen 14 dager etter kansellering av bestillingen pr. overføre til Kjøpers bankkonto, med mindre partene blir enige om en annen måte for tilbakebetaling av kjøpesummen.
2.5. I henhold til endringen i lov nr. 222/2004 om merverdiavgift er det fra 1. januar 2013 ikke lenger mulig å endre dataene i et allerede utstedt skattedokument (faktura). Dataene i skattedokumentet (fakturaen) kan kun endres dersom kunden ennå ikke har mottatt varene eller betalt for dem.
2.6. Under pågående kampanjer er salg av varer på Selgers nettside underlagt de bindende vilkårene for den aktuelle kampanjen i tillegg til disse Generelle vilkårene. Dersom kjøperen bestiller varer som er i strid med vilkårene og betingelsene for den aktuelle kampanjen, har selgeren rett til å kansellere kjøperens bestilling. Kunden vil bli informert om kansellering av bestillingen på e-post, og ved betaling av kjøpesummen eller deler av denne vil pengene bli returnert til kontoen spesifisert av kunden innen 14 dager, med mindre annet er avtalt med selger.
3. Rettigheter og plikter for selger
3.1. Selger er forpliktet til:
a./ å levere varene til kjøperen i avtalt mengde, kvalitet og på avtalt dato på grunnlag av ordren bekreftet av selgeren og å pakke eller utstyre dem for transport på den måten som er nødvendig for bevaring og levering,
b./ for å sikre at de leverte varene er i samsvar med gjeldende lovgivning i Slovakia
c./ å overlevere til kjøperen, sammen med varene, senest i skriftlig eller elektronisk form, alle dokumenter som er nødvendige for aksept og bruk av varene og andre dokumenter som kreves av gjeldende lovgivning (manualer på slovakisk, skattekvittering ).
3.2. Selger har krav på forsvarlig og rettidig betaling av kjøpesummen for de varer som er levert av kjøper.
3.3. Selger har rett til å kansellere bestillingen dersom han på grunn av utsolgt eller utilgjengelighet av varene ikke er i stand til å levere varene til kjøperen innen perioden spesifisert i disse vilkårene eller til prisen spesifisert i de generelle vilkårene og betingelser på nett – butikk, med mindre han er enig med kunden om en erstatning. Kunden vil bli informert på telefon eller e-post om kansellering av bestillingen og ved betaling av kjøpesummen eller deler av denne vil pengene bli returnert til ham innen 14 dager til den konto han har spesifisert, med mindre annet er avtalt med selgeren.
3.4. Selskapet VYBO Electric a. med. forbeholder seg retten til å verifisere identiteten til kjøperen eller den som er autorisert til å motta varene dersom leveringen av varene er forhåndsbetalt av kjøper med kort, bankoverføring eller faktura med forfallsdato.
4. Kjøpers rettigheter og plikter
4.1. Kjøper plikter å:
a./ for å akseptere de kjøpte eller bestilte varene,
b./ betale selgeren avtalt kjøpesum innen avtalt frist, inkludert kostnadene ved levering av varene,
c./ ikke å skade selgers gode navn
d./ å bekrefte mottak av varene på følgeseddelen med sin signatur eller signaturen til en person autorisert av ham
4.2. Kjøper har rett til å levere varene i den mengde, kvalitet, dato og sted avtalt av avtalepartene i den bindende aksept av bestillingen.
5. Frakt og betaling
5.1. Varene selges i henhold til Selgers viste prøver, kataloger, datablader og modeller, som finnes på Selgers elektronikkbutikks hjemmeside.
5.2. Selger er forpliktet til å utføre Kjøpers bestilling og levere varene til Kjøper innen 30 dager fra Selger har akseptert Kjøpers bestilling; kjøper aksepterer denne leveringstiden uten forbehold.
5.3. Kjøper plikter å ta imot varene på det sted som er angitt i selgers aksept av kjøpers bestilling. Dersom kjøperen ikke aksepterer varene innen fem virkedager etter utløpet av den bindende akseptfristen spesifisert i kjøpekontrakten, har selgeren rett til å kreve kompensasjon tilsvarende de faktiske kostnadene ved forsøk på mislykket levering av bestillingen uten skriftlig skriftlig forhåndsavtale. uttak. Etter fem virkedager fra den dato kjøperen var forpliktet til å akseptere varene, har selgeren rett til å trekke seg fra kjøpekontrakten og selge varen til tredjemann.
5.4. Selger har rett til å be kjøper om å motta varen innen utløpet av den frist som er avtalt i kjøpekontrakten.
5.5. Vekten, dimensjonene og annen informasjon om varene i selgerens kataloger, brosjyrer og andre dokumenter spesifisert av produsenten kan avvike fra virkeligheten med ± 20 % av den oppgitte verdien.
5.6. Leveringsstedet for varene er det stedet som er angitt i selgers ordreaksept, med mindre avtalepartene avtaler annet i kjøpekontrakten.
5.7. Dersom selgeren leverer varen til kjøperen på det sted kjøperen har angitt i kjøpekontrakten, plikter kjøperen å overta varen personlig eller sørge for at varen overtas av en som kjøperen har fullmakt til i sin fravær, som spesifisert i kjøpekontrakten for å overta de nevnte varene og signere leverings- og overleveringsprotokollen. Tredjemann som har fullmakt til å overta varene spesifisert i kjøpekontrakten plikter å utlevere til selgeren originalen eller en kopi av kjøpekontrakten samt betalingsbevis for varen og skriftlig fullmakt. Hvis leveringen av varene må gjentas på grunn av kjøperens fravær på stedet spesifisert i kjøpekontrakten, vil alle kostnader som påløper i denne forbindelse dekkes av kjøperen, spesielt den fornyede leveringen av varene til lokasjonen. spesifisert i kjøpekontrakten.
5.8. Kjøper er forpliktet til å undersøke forsendelsen, det vil si varene og deres emballasje, umiddelbart ved levering. Dersom kjøper oppdager at varen eller emballasjen til varen er mekanisk skadet, plikter han å varsle transportøren og kontrollere varens tilstand i hans nærvær. Dersom kjøper oppdager skade ved overtakelse av varen, plikter kjøper å umiddelbart
Umiddelbart etter mottak av godset utarbeides det en rapport om omfang og type skade på godset (skademelding), hvis nøyaktighet skal bekreftes av transportøren. På grunnlag av protokollen som er utarbeidet på denne måten og overlevert til selgeren, kan selgeren etter å ha avsluttet skadesaken med transportøren begjære fjerning av mangelen på varen, rabatt på varens pris og , i tilfelle uopprettelige mangler ved varene, levering av nye varer til Gi kjøper.
5.9. Ved levering av en pakke med den slovakiske posten, i tilfelle oppdagelse av ødelagt eller skadet emballasje, skade med tap av innhold, anbefaler vi å ikke akseptere pakken eller kontakte den ansatte i fraktselskapet direkte eller med den ansatte ved skranken til lokalt postkontor for å håndtere det og notere skaden. I tilfelle mottak og oppdagelse av ødelagt eller skadet emballasje, skade med tap av innhold, ber vi om å rapportere denne hendelsen senest 24 timer etter mottak av forsendelsen i enhver slovakisk postfilial. Det skadede produktet, emballasjen til forsendelsen og bevis på mottak av forsendelsen, kjøpsdokumentet – fakturaen – er nødvendig for å dokumentere skaden. Du kan informere oss via e-post: reklamacie@vyboelectric.eu om rapportering og registrering av skaden ved enhver filial av den slovakiske posten.
5.10. Reklamasjoner på mekaniske skader på produktet som ikke var synlige ved mottak av forsendelsen, må fremsettes umiddelbart ved mottak av forsendelsen, men senest 24 timer etter levering av varen. Kunden er ansvarlig for å bevise at mekanisk skade ikke var mulig selv etter nøye inspeksjon av produktet og dets emballasje i henhold til punkt 5.8. oppdage. Senere reklamasjoner på grunn av mekanisk skade på produktet kan ikke lenger aksepteres. Før første gangs bruk er kjøperen forpliktet til å lese garantibetingelsene, inkludert den slovakiske/tsjekkiske brukermanualen, og deretter følge denne informasjonen nøye.
5.11. Kunden er forpliktet til å kontrollere fullstendigheten av emballasjen ved levering av produktet (både personlig og ikke-personlig). Ved levering med bud må kjøper skrive skademelding på stedet om pakkens ufullstendighet. Dersom varen hentes personlig, er kjøper forpliktet til å sjekke innholdet i pakken umiddelbart.
5.12. Kjøper har rett til å trekke seg fra kjøpekontrakten dersom selger ikke leverer varene innen fristen spesifisert i det aktuelle avsnittet i vilkårene og selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøperen den del av kjøpesummen som allerede er betalt i i samsvar med disse generelle vilkårene.
5.13. Kjøper mottar en utskrevet faktura for hver leveranse. Hvis det kreves garantikort, får du det i pakken.
5.14.Betalingsmåter: Kontanter ved mottak av varene i filialen, betaling med oppkrav, betaling på konto.
5.15. Forskuddsbetaling via bankoverføring. Velger du å betale med tradisjonell bankoverføring, vil vi automatisk sende deg betalingsinstruksjoner på e-post. Ved forskuddsbetaling via bankoverføring kan leveringsdatoen påvirkes av betalingsdatoen. Det er nødvendig at beløpet er kreditert vår konto senest fem virkedager etter bekreftelse av bestillingen, ellers kan bestillingen anses som kansellert. Hvis du henter varene personlig, vil du bli pålagt å fremvise legitimasjon (statsborger-ID, pass).
6. Kjøpesum
6.1. Kjøper plikter å betale selger kjøpesummen for varene som er avtalt i kjøpsavtalen eller i henhold til selgers prisliste gjeldende på tidspunktet for inngåelse av kjøpsavtalen, herunder kostnadene ved levering av varene (heretter referert til: som «Kjøpspris») i form av kontant betaling ved selgers spesifiserte filial, etterkrav på leveringsstedet for varene, etterkrav fra et budfirma (avgift 1,0 EUR) eller ved bankoverføring til selgers konto spesifisert i den bindende aksepten av bestillingen.
6.2. Dersom kjøper betaler kjøpesummen til selger ved kontantløs overføring, er betalingsdato den dagen hele kjøpesummen er kreditert selgers konto.
6.3. Kjøper plikter å betale selger kjøpesummen for de avtalte varene innen den frist som er angitt i kjøpekontrakten, men senest ved overtakelse av varen.
6.4. I tilfelle kjøperen betaler selgeren kjøpesummen for varene avtalt i kjøpekontrakten, har kjøperen rett til å trekke seg fra kjøpekontrakten og kreve tilbakebetaling av kjøpesummen kun i samsvar med gjeldende lovgivning i Slovakia .
6.5. Kostnadene forbundet med oppstilling og demontering av varene er ikke inkludert i kjøpesummen for varen og selger er ikke forpliktet til å yte disse effektene til kjøper.
6.6. Alle spesialtilbud er gyldige så lenge lageret rekker, med mindre annet er oppgitt for et spesifikt produkt.
7. Erverv av eiendom og overføring av risikoen for skade på godset
7.1. Kjøper erverver kun eiendomsrett til varene ved full betaling av hele kjøpesummen for varen.
7.2. Risikoen for skade på varen går over på kjøperen når han overtar varen fra selgeren, eller dersom han ikke gjør det i rett tid, så når selgeren lar ham håndtere varen og kjøperen ikke overtar varene.
8. Klageprosedyre (ansvar for feil, garanti, klager)
8.1. Selger er ansvarlig for fabrikasjonsfeil på varen. Kjøper, som er næringsdrivende, plikter å gjøre sine krav gjeldende umiddelbart overfor selger.
8.2. Gjeldende klageregelverk gjelder for behandling av klager i den grad de gjelder næringsdrivende og er publisert på selgers hjemmeside nevnt ovenfor. Hvis bestemmelsene i klageprosedyren publisert på den ovennevnte nettsiden til selgeren er i konflikt med bestemmelsene i denne klageprosedyren i samsvar med disse vilkårene og betingelsene for gründere, vil bestemmelsene i disse vilkårene og betingelsene for gründere gjelde for gründeren. Ved å krysse av i boksen før bestillingen sendes til selgeren, bekrefter kjøperen at han har lest og er helt enig i reklamasjonsreglene, samtidig som han bekrefter at han har blitt behørig informert om forholdene og arten av klagen, inkludert informasjon om hvor klagen kan gjøres og om hvordan garantireparasjoner kan utføres.
8.3. Klageprosedyren gjelder varer kjøpt av Kjøper fra Selger i form av en elektronisk transaksjon på Selgers nettside.
8.4. Klageprosedyren i dette skjemaet gjelder for alle forretningstransaksjoner med mindre andre garantibetingelser er avtalt.
8.5. Kjøper har rett til å kreve garanti fra Selger kun for varer som har feil forårsaket av produsent, leverandør eller selger, er dekket av garantien og kjøpt fra Selger.
8.6. Kjøper plikter å undersøke varene etter å ha mottatt varene. Gjør han ikke dette, kan han bare gjøre krav på de mangler som ble oppdaget under kontrollen dersom han kan bevise at varen allerede hadde disse manglene da han mottok varen.
8.7. I løpet av garantiperioden har kunden rett til å få feilen fjernet vederlagsfritt etter å ha presentert varene, inkludert tilbehør, dokumentasjon og instruksjoner, sammen med garantibeviset, til den autoriserte representanten for selgeren eller servicesenteret – det var levert av produsenten og det foreligger betalingsbevis.
8.8. Dersom varen har mangler, har kunden rett til å reklamere direkte til selgeren. Deretter sender kunden sin klage til selgerens filial ved å sende varene til selgerens filial på adressen VYBO Electric, a.s. leverer. – Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, fyller ut klageskjemaet og overleverer det til selgeren. Formen på skjemaet bestemmes av selgeren og dens modell publiseres på selgers nettside. Kjøper plikter å angi nøyaktig arten og omfanget av mangler ved varene i skjemaet. Klageprosedyren for varer som objektivt sett kan leveres til selgeren starter den dagen da alle følgende betingelser er oppfylt:
1. Overlevering av utfylt klageskjema fra kjøper til selger (klageprotokoll)
2. Levering av de påklagede varene fra kjøper til selger,
3. Levering av passord etc. på varene fra kjøper til selger (gjelder frekvensomformere)
Selger anbefaler at kjøper forsikrer forsendelsen av varer. Selger aksepterer ikke varer sendt etter oppkrav. Dagen da klagen gjøres gjeldende regnes også som starten på klagebehandlingen. De reklamerte varene skal leveres til selgers forretningskontor, med mindre selgeren eller den angitte personen spesifiserer noe annet (f.eks. lever varen direkte til den angitte personen). Hvis noe er uklart, vennligst kontakt VYBO Electric a. med. til nummeret +421 951 183 424 eller til e-posten reklamacie@vyboelectric.eu
8.9. Kjøper plikter å melde produktmangler til selger umiddelbart, ellers mister kjøperen retten til å få mangelen utbedret vederlagsfritt fra selger.
8.10. 30-dagersfristen etter forbrukerbeskyttelsesloven gjelder ikke for behandling av en klage fra kjøper som er næringsdrivende. Behandlingstiden for klager fra gründere er ikke lovregulert, men vårt selskap forplikter seg til å behandle klager fra gründere i henhold til disse vilkårene og betingelsene innen 60 dager.
8.11. Kjøper har ikke krav på noen garanti for mangler som selgeren ble informert om ved avtaleinngåelsen eller som han burde ha vært kjent med, tatt i betraktning omstendighetene da kjøpekontrakten ble inngått.
8.12. I stedet for å fjerne mangelen, kan selgeren når som helst erstatte den mangelfulle varen med en funksjonell en dersom dette ikke medfører alvorlige vanskeligheter for kjøperen.
8.13. Kjøpers rett til å gjøre garantien gjeldende overfor selger utløper:
1. ved å fremvise betalingskvitteringer, tilbehør eller dokumentasjon på varene,
2. ved ikke å rapportere åpenbare feil ved mottak av varene,
3. ved utløpet av garantiperioden for varene,
4. mekanisk skade på varene forårsaket av kjøperen,
5. Bruk av varene under forhold som ikke samsvarer med det naturlige miljøet eller miljøet som er beregnet for drift på grunn av deres fuktighet, kjemiske og mekaniske effekter
6. på grunn av feil håndtering, drift eller forsømmelse av stell av varene,
7. Skade på varene på grunn av overbelastning eller bruk i strid med vilkårene spesifisert i dokumentasjonen, generelle prinsipper, tekniske standarder eller sikkerhetsforskrifter i Slovakia,
8. Skade på varene på grunn av uunngåelige eller uforutsigbare hendelser,
9. Skade på varene på grunn av utilsiktet skade og utilsiktet forringelse,
10. på grunn av uprofesjonelt inngrep, transportskader, skader forårsaket av vann, brann, statisk eller atmosfærisk elektrisitet eller annen force majeure,
11. Håndtering av godset av uvedkommende, demontering av godset mv.
8.14. Garantien dekker ikke normal slitasje på varen (eller deler av den) forårsaket av bruk. En forkortet produktlevetid utgjør derfor ikke en mangel og kan ikke klages på.
8.15. For det tilfelle at varen ikke samsvarer med kjøpekontrakten når den er akseptert av kjøperen (såkalt kontradiksjon mot kjøpekontrakten), har kjøperen rett til å kreve at selgeren produserer varen i en stand tilsvarende kjøpet. Kontrakten kan avhenge av På kjøpers forespørsel kan varene refunderes gratis og uten unødig opphold, enten ved å erstatte varene eller ved å reparere dem. Hvis en slik tilnærming ikke er mulig, kan kjøper be om en rimelig rabatt på prisen på varene eller trekke seg fra kontrakten. Dette gjelder ikke dersom kjøper kjente til kontraktsbruddet før overtakelse av varen eller selv forårsaket kontraktsbruddet. Et avvik fra kjøpekontrakten som viser seg innen seks måneder etter mottak av varen anses som et avvik som allerede forelå ved mottak av varen, forutsatt at dette ikke er i strid med varens art eller det motsatte ikke kan bevises. I tilfelle uoverensstemmelse mellom varene og kontrakten, har gründeren rett til den såkalte korreksjonen, nemlig:
– å bringe forbruksvarene i kontraktsmessig stand ved å reparere dem gratis
– ved en passende reduksjon i kjøpesummen
– Erstatningslevering av varene
– ved å trekke seg fra kontrakten
8.16. Selger er forpliktet til å behandle klagen og fullføre klageprosedyren på en av følgende måter:
1. ved å overlevere de reparerte varene,
2. gjennom utveksling av varer,
3. ved å refundere kjøpesummen for varene,
4. ved å gi en passende rabatt på prisen på varene,
5. en skriftlig invitasjon til å overta virkningen foreskrevet av selger,
6. Rimelig avvisning av vareklagen.
8.17. Garantiperioden er 12 måneder (med mindre annen garantiperiode er avtalt i enkelttilfeller) og starter den dagen varene mottas av kjøper. Garantiperioden er basert på produsentens garantibetingelser i henhold til de relevante bestemmelsene i handelsloven (§429 ff.). Produsentens garanti for kjøpere er begrenset for utvalgte produkter.
8.18. Garantiperioden publisert i produktkatalogen på siden ovenfor er basert på sivilloven og gjelder ikke for gründere og gjelder derfor ikke for disse generelle vilkårene.
8.19. Garantiperioden forlenges med den perioden kjøperen ikke var i stand til å bruke varene på grunn av garantireparasjonen av varene.
8.20. Ved bytte av varene til en ny vil kjøper motta et dokument som indikerer byttet vare, og alle andre krav vil bli fremsatt på grunnlag av den opprinnelig utstedte fakturaen og dette kravdokumentet. Hvis varene byttes til en ny, begynner garantiperioden igjen fra mottak av de nye varene, men kun for de nye varene.
8.21. Først kan kunden be om at selger reparerer eller erstatter forbruksvarer gratis. Kjøpers rett til å bytte varene består kun dersom dette ikke står i uforholdsmessig forhold til mangelens art. Det autoriserte servicesenteret avgjør om mangelen er forholdsmessig i form av en skriftlig vurdering av mangelen. Basert på denne avgjørelsen vil ytterligere juridiske tiltak iverksettes.
8.22. Alle garantireparasjoner er gratis, forutsatt at garantikravet i henhold til punkt 8.13 i disse generelle vilkårene og betingelsene ikke er utløpt når de er gjort gjeldende.
8.23. Hvis mangelen kan utbedres, vil varene bli reparert. Dersom reparasjon ikke er mulig og mangelens art ikke er til hinder for normal bruk, kan selger og kjøper avtale en rimelig rabatt på varens pris. Hvis det gis rabatt, er det ikke mulig å klage på denne feilen senere.
8.24. Dersom det dreier seg om en mangel som ikke kan utbedres og som hindrer varen i å bli forsvarlig brukt som en mangelfri vare, har selger rett til å bytte den mangelfulle varen med en vare med samme eller lignende bruksegenskaper eller utstede kreditnota. .
8.25. Ved vesentlig mislighold ved levering av mangelfulle varer kan kjøper:
a) kreve eliminering av mangler ved å levere erstatningsvare for defekte varer, levering av manglende varer og eliminering av juridiske mangler,
b) kreve eliminering av mangler ved å reparere varene dersom manglene kan utbedres,
c) kreve rimelig rabatt på kjøpesummen eller trekke seg fra kontrakten.
8.26. Kjøper har kun rett til å velge mellom kravene oppført i punkt 8.25 dersom han varsler selgeren om reklamasjonen i tide eller uten unødig opphold etter dette varselet. Kjøper kan ikke endre det påståtte kravet uten samtykke fra selger. Dersom det viser seg at manglene ved varen er uopprettelige mangler eller at fjerning av dem vil medføre uforholdsmessige kostnader, kan kjøper kreve utlevering av erstatningsvare dersom han ber selger om dette umiddelbart etter at han har gitt selgeren beskjed om dette. Dersom selgeren ikke fjerner manglene ved varen innen rimelig frist eller om han innen fristens utløp meddeler at han ikke vil fjerne manglene, kan kjøperen trekke seg fra kontrakten eller kreve rimelig rabatt på kjøpesummen. .
8.27. Dersom kjøperen unnlater å fremsette sitt krav innen fristen angitt i punkt 8.26, har han rett til å påberope seg mangler ved varen som ved ubetydelig kontraktsbrudd.
8.28. Dersom levering av mangelfulle varer bryter kontrakten på en ubetydelig måte, kan kjøper enten kreve levering av de manglende varene og fjerning av andre mangler ved varen eller rabatt på kjøpesummen.
8.29 Selger er forpliktet til å levere de manglende varene og å fjerne rettsmangler ved varen, med mindre kjøperen ber om rabatt på kjøpesummen eller trekker seg fra kontrakten. Selger vil etter eget skjønn utbedre andre mangler ved reparasjon eller erstatningslevering, hvorved den valgte metoden for utbedring av mangelen ikke må medføre urimelige kostnader for kjøperen.
8.30. Dersom kjøperen ber om fjerning av mangler ved varen, kan han ikke gjøre ytterligere krav for mangler ved varen utløpt før utløpet av den ytterligere rimelige frist som han må gi selgeren til dette formålet, med unntak av krav iht. skadeserstatning og kontraktsmessige straffer, med mindre selger informerer kjøper om at han ikke vil oppfylle sine forpliktelser innen denne fristen. Denne perioden skal måles i samsvar med avsnitt 8.10 i disse vilkårene og betingelsene.
8.31. Med mindre Kjøper setter en frist i samsvar med punkt 8.26 eller ber om rabatt på kjøpesummen, kan Selger informere Kjøper om at man vil utbedre manglene innen en viss tid. Dersom kjøperen ikke informerer selgeren om sitt avslag umiddelbart etter å ha mottatt slik melding, medfører dette varselet å sette en frist i henhold til pkt. 8.26.
8.32. Dersom selgeren ikke lykkes med å eliminere manglene ved varene innen perioden spesifisert i punkt 8.26 eller 8.27, kan kjøperen kreve rabatt på kjøpesummen eller trekke seg fra kontrakten dersom han varsler selgeren om sin intensjon om å trekke seg fra avtalen. kontrakt ved fastsettelse av fristen i samsvar med punkt 8.26 eller innen rimelig tid før kontrakten trekkes tilbake. Kjøper kan ikke endre det valgte kravet uten samtykke fra selger.
8,33. For formålene med disse vilkårene og betingelsene er et kontraktsbrudd vesentlig hvis den misligholdende parten visste på tidspunktet for kontrakten ble inngått eller var rimelig forutsigbar på det tidspunktet med hensyn til formålet med kontrakten som gjenspeiles i vilkårene i kontrakten. eller omstendighetene der kontrakten ble inngått at den andre parten ikke ville ha noen interesse i å oppfylle sine forpliktelser som følger av dette kontraktsbruddet. I tvilstilfeller kan det legges til grunn at kontraktsbruddet ikke er vesentlig.
8,34. Behandlingen av en klage gjelder kun de mangler som er angitt i klageskjemaet.
8.35. Kjøpers rett til å klage på en mangel ved varene er oppbrukt etter at kjøper har benyttet sin rett og anmodet selger om å utbedre mangelen på varene i samsvar med disse reklamasjonene og vilkårene, og uavhengig av utfallet av reklamasjonen Kjøper har ikke rett til å klage på nytt på samme engangsmangel (ikke en mangel av samme type).
8,36. Dokumentene som kreves for å motta varene må fremvises i filialen ved kjøp av gründeren, mva-betaleren:
– Varer som er bestilt til personlig avhenting kan kun hentes av selskapets administrerende direktør eller en person bemyndiget av denne.
– Skal varene hentes av en bedriftsansatt, kreves det fullmakt fra administrerende direktør med ID-nummer til den autoriserte medarbeider.
– For å kontrollere administrerende direktør eller den han bemyndiger, er det nødvendig å fremvise gyldig identitetskort og utdrag fra handelsregisteret eller handelsregisteret for å unngå forvirring ved overtakelse av varene.
8,37. Merknader knyttet til kravet:
Ved reklamasjon kan leverte varer som inneholder tilgangspassord til systemet returneres uten reparasjon, da det ikke er mulig å installere enheten på nytt og korrigere systemfeilen. Ved klage er kunden forpliktet til å oppgi passordene som er gitt ham eller fjerne dem før en klage sendes. Det er ikke mulig å løse klagen uten å fjerne produktpassordene. Dersom tilgangen sperres etter at selgeren eller servicepunktet har akseptert klagen, anses klageprosedyren å starte på datoen for levering av tilgangskodene til kunden. Dersom kunden utleverer den overtatte enheten uten originalemballasje eller erstatningspakning, vil selskapet VYBO Electric a.s. påtar seg intet ansvar for mulig skade på enheten under transport til servicesenteret. I tilfelle servicesenteret endrer programvaren eller fastvaren i enheten, vil VYBO Electric a.s. er ikke ansvarlig for endringer i enhetens kontroll, for tap av data eller for skade som følge av tap av data som er lagret på enheten.
9. Frafall fra kjøpekontrakten
9.1. Selger har rett til å trekke seg fra kjøpekontrakten dersom lageret er utsolgt, varen ikke er tilgjengelig eller dersom produsent, importør eller leverandør av varene avtalt i kjøpekontrakten har stanset produksjonen eller gjort endringer så alvorlige at dette er tilfelle av selgerens forpliktelser i henhold til kjøpekontrakten eller på grunn av force majeure er umulig, eller hvis han, til tross for alle rimelige anstrengelser fra ham, ikke er i stand til å levere varene til kunden innen den fristen som er spesifisert i disse generelle vilkårene eller i online vilkår og betingelser. Selgeren er forpliktet til umiddelbart å informere kjøperen om dette forholdet og returnere det allerede betalte depositumet for varene avtalt i kjøpekontrakten innen 14 dager etter varsel om tilbaketrekking fra kontrakten ved overføring til kontoen spesifisert av kjøperen. Selger har rett til å heve kjøpekontrakten, selv om kjøperen ikke har mottatt varen innen fem virkedager fra den dagen kjøperen var forpliktet til å ta varen.
9.2. En kjøper som ikke er forbruker har kun mulighet til å gå fra kjøpekontrakten med samtykke fra selgeren.
9.3. Kjøperen, som er en gründer, kan tilbys erstatningstrekk fra kjøpskontrakten avhengig av tilstanden til de returnerte varene, tap av garanti og gjeldende pris på de returnerte varene. Tilstanden til varene vurderes av selger. Dersom det oppnås enighet om vilkår akseptable for begge parter, vil varene bli returnert for selgers regning. Selger er berettiget til å fakturere kjøper for de påfølgende merkostnader. Selgeren forbeholder seg retten til ikke å tillate tilbaketrekning på grunn av produktets art og dets tilstand på returtidspunktet.
9.4. Kjøper benytter sin rett til å heve kontrakten med selgers skriftlige samtykke.
9.5. Ved å gå fra kjøpekontrakten er kjøper gjensidig bekreftet og forpliktet til å levere varen til selger sammen med tilbehør, herunder dokumentasjon, instruksjoner, garantikort, betalingskvittering mv. i originalemballasjen ved å sende den til adressen: VYBO Electric, a.s.- Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. Kjøper sender varene til selger sammen med tilbehør, inkludert dokumentasjon, instruksjoner, garantikort, betalingsbevis mv. og i originalemballasjen (heretter referert til som «varer») til adressen i samsvar med forrige setning kun med budtjeneste. Selger aksepterer ikke varer sendt etter oppkrav. Vi anbefaler å forsikre varene.
9.6. Dersom kjøperen trekker seg fra kontrakten etter gjensidig samtykke, vil også eventuell tilleggskontrakt som er knyttet til kontrakten som kjøperen har trukket seg fra bli kansellert fra begynnelsen.
9.7. Med samtykke fra selgeren kan kjøperen trekke seg fra kontrakten, hvis gjenstand er levering av varer, selv før angrefristen er utløpt.
9.8 Ved heving av kontrakten som selgeren har samtykket i, vil selger refundere kjøpesummen til kjøperen eller en del av kjøpesummen som kjøperen beviselig har betalt i forbindelse med kontraktsinngåelsen eller fortsettelsen i samsvar med avsnitt 6.7. av disse generelle vilkårene. Kjøpesummen vil bli refundert til kjøper innen 14 dager etter mottak av varene. Selger vil tilbakebetale kjøpesummen eller deler av denne ved å overføre den til kjøpers bankkonto.
9.9 Selgeren skal ikke ha noen forpliktelse til å refundere kjøpesummen eller noen del av denne til kjøperen i samsvar med punkt 9.8 i disse vilkårene og betingelsene før varene har blitt levert av kjøperen til selgeren. Betaling for de kjøpte varene vil derfor kun foretas av selgeren til kjøperen når de returnerte varene har blitt levert tilbake til adressen spesifisert i punkt 9.5 i disse generelle vilkårene,
10. VYBO Electric forbeholder seg retten til å gjøre trykkfeil.
Generelle vilkår for personer som er forbrukere
1. Gjenstand for endringen
1.1. Disse generelle vilkårene og betingelsene regulerer rettighetene og forpliktelsene til kjøperen og selskapet VYBO Electric a.s., med hovedkontor: Radlinského 18, 05201 Spišská Nová Ves, ID: 45537143, MVA-nummer: SK2023029822, registrert i tingrettens handelsregister av Košice I., Seksjon: Sa , innføringsnummer 1689/V, – (heretter referert til som «VYBO Electric a.s.» eller bare «VYBO Electric») ved inngåelse av kjøpskontrakter via Internett, via e-butikken på www.vyboelectric .no,
2. Definisjoner
2.1. For formålene med disse generelle vilkårene og betingelsene har begrepene definert i denne artikkel 2 betydningen gitt i de følgende punktene i denne artikkelen.
2.2. E-butikk. E-Shop er VYBO Electrics nettbutikk på nettsiden www.www.elmotorer-vybo.no og muliggjør kjøp av varene som tilbys av VYBO Electric på denne nettsiden.
2.3. Registrering. Ved påmelding fylles det ut et elektronisk skjema som inneholder felt for utfylling av data om kjøper, inkludert personopplysninger. Dataene merket med en stjerne er obligatoriske data som må fylles ut for vellykket registrering. Registrering er ikke et obligatorisk krav for å bruke e-butikken, men det er forbundet med visse fordeler med VYBO Electric
(Rabatter, regelmessig informasjon om rabatter og spesialtilbud hos VYBO Electric-butikker).
2.4. Kjøper. Kjøperen i denne delen av vilkårene er forbrukeren.
2.4.1. En forbruker i henhold til disse vilkårene og betingelsene er enhver fysisk person som ved inngåelse og oppfyllelse av en kjøpskontrakt ikke handler innenfor rammen av sin kommersielle virksomhet, ansettelse eller yrkesaktivitet.
2.4.2. Ved bestilling oppgir kjøper som forbruker sitt for- og etternavn, sin hjemmeadresse, sitt telefonnummer og sin e-postkontakt.
2.4.3. Avtalepartene har blitt enige om at ved å merke av i boksen før bestillingen sendes til selgeren, bekrefter kjøperen at han godtar anvendelsen av disse generelle vilkårene og betingelsene for alle salgskontrakter inngått på et e-handelsnettsted som drives av ham utfylles av selger. Basert på selger
leverer varene som presenteres på den respektive nettsiden til kjøperen (heretter kalt «kjøpsavtalen») og for alle forhold mellom selger og kjøper, som særlig oppstår ved inngåelse av en kjøpsavtale og ved klage på varene.
2.4.4 De generelle vilkårene og betingelsene er en vesentlig del av kjøpekontrakten. I tilfelle selger og kjøper inngår en skriftlig kjøpekontrakt der de blir enige om vilkår som avviker fra de alminnelige vilkårene, går kjøpekontraktens bestemmelser foran de generelle vilkårene.
2.5 Autorisert person. En autorisert person er en annen enn kjøper som i bindende bestilling er oppgitt som den som de bestilte varene skal leveres til. Å oppgi navnet på den autoriserte personen i bestillingsskjemaet anses å være deres autorisasjon til å motta de bestilte varene.
2.6 Bestillingsskjema. Bestillingsskjemaet er et elektronisk skjema som inneholder personopplysningene til kjøperen eller den autoriserte personen, navnet på de bestilte varene, kjøpesummen for de bestilte varene inkludert merverdiavgift, leveringsstedet, type levering (transportmåte) av varene og prisen for levering av varene til leveringsstedet.
2.7 Gjeldende tilbud av varer. Det nåværende vareutvalget er vareutvalget som er publisert på det ovennevnte nettstedet, som spesielt inneholder det tekstlige navnet på varene (f.eks. type, type elektrisk motor, frekvensomformer, mykstarter, girkasse, parametere osv.) og informasjon om gjeldende pris. Endringer i det gjeldende vareutvalget (inkludert prisendringer) trer i kraft fra det øyeblikket de er publisert på ovennevnte nettside. Kjøpskontrakter som ble inngått før den respektive endringen i gjeldende varesortiment påvirkes ikke av denne endringen. Varene er spesielt elektriske motorer, frekvensomformere, mykstartere og girkasser…
3. Inngåelse av kjøpekontrakter
3.1. Kjøpekontrakten inngås når selger bindende aksepterer kjøpers tilbud om å inngå kjøpekontrakt i form av en e-postmelding fra kjøper til selger eller i form av et skjema utfylt og sendt av kjøper via selgers nettside eller i form av en telefonbestilling fra kjøper til selger (heretter kalt «bestilling»).
3.2 En bindende aksept av Kjøpers bestilling fra Selger er en e-postbekreftelse fra Selger til Kjøper om aksept av bestillingen etter Kjøpers forhåndsgodkjennelse av bestillingen og etter å ha kontrollert tilgjengeligheten av varene, gyldige priser og bestillingen fra kjøperen ønsket leveringsdato for varene, merket som «ordrebekreftelse». Dersom det fastsettes høyere pris, plikter selger å innhente kundens samtykke til prisendringen i henhold til gjeldende prisliste før bestillingen bekreftes. Avtaleforholdet inngås først når kunden gir sitt samtykke til prisendringen og den påfølgende bekreftelsen (aksepten) av bestillingen fra selgeren. Alle priser på varer og tjenester samt alle gebyrer i nettbutikken inkluderer mva. Det automatisk utførte varselet om aksept av bestillingen i Selgers elektroniske system, som Kjøperen mottar til sin e-postadresse umiddelbart etter at bestillingen er sendt, utgjør ikke bindende aksept av bestillingen; Denne kommunikasjonen er kun av informativ karakter og tjener til å informere kjøperen om mottak av bestillingen. Om nødvendig vil all ytterligere informasjon om bestillingen hans bli sendt til kjøperens e-postadresse.
3.3. Den bindende aksepten av bestillingen inneholder særlig informasjon om navn og spesifikasjon av varene, hvis salg er gjenstand for kjøpekontrakten, ytterligere informasjon om varens pris eller andre effekter, informasjon om leveringstidspunkt for varen. varer, navn og opplysninger om hvor varene skal leveres, samt opplysninger om pris, betingelser, måte og dato for transport av varene til leveringsstedet for varene avtalt for kjøper,
Data om selger (selskapsnavn, forretningskontor, ID-nummer, handelsregisternummer etc.) eller andre data.
a./ Erklæring om at kjøper har satt seg inn i disse generelle vilkårene og betingelsene, som er en integrert del av kjøpekontrakten, og godtar dem fullt ut;
b./ Erklæring om at han var informert om muligheten for å trekke seg fra kjøpekontrakten,
c./ Gi ubetinget samtykke til behandling og bruk av dine personopplysninger i henhold til lov nr. 428/2002 Coll on the Beskyttelse av personopplysninger til interne formål av VYBO Electric og i tilfelle kunden også gir data fra en tredjepart autorisert til å overta varene at han gjør det kun med hans samtykke og at den registrerte er klar over prosedyrene, rettighetene og forpliktelsene i disse generelle vilkårene,
d./ Erklæring om at all informasjon gitt av ham er sann.
3.4. Tilbudet om å inngå en kontrakt utløper:
a./Avslag på kjøpers forslag av VYBO Electric
b./ inntil 5 dagers fristen for å godta forslaget er utløpt uten resultat.
3.5. Aksept av forslaget om å inngå kjøpsavtalen er en rettidig skriftlig erklæring fra VYBO Electric til kjøperen der VYBO Electric bekrefter at den aksepterer kjøperens forslag om å inngå kjøpsavtalen. Den rettidige aksepten av tilbudet trer i kraft i det øyeblikket aksepten av tilbudet sendes til kjøperen, nemlig som en «ordrebekreftelse» til e-postadressen som er angitt i bestillingsskjemaet. Taushet eller passivitet fra VYBO Electrics side utgjør ikke aksept av tilbudet.
3.6. Kjøper har ikke rett til å inngå en kjøpskontrakt selvstendig. Selskapet VYBO Electric har rett til stilltiende å avvise forslaget om å inngå kjøpekontrakten uten å oppgi grunn.
3.7. Kjøpekontrakten inngås i det øyeblikket aksepten av tilbudet om å inngå kontrakten trer i kraft, dvs. H. øyeblikket aksept av tilbudet – den bekreftede ordren – leveres til kjøperen. Gjenstanden for den inngåtte kjøpsavtalen er VYBO Electrics plikt til å levere de bestilte varene til kjøperen på det angitte leveringsstedet, samt kjøpers plikt til å ta varen til avtalt tid på leveringsstedet og betale. kjøpesum og fraktkostnader.
3.8. Enhver endring av bestillingen etter inngåelsen av kjøpsavtalen utgjør et forslag om å endre innholdet i kjøpsavtalen og er kun mulig med gjensidig samtykke fra kjøper og VYBO Electric. VYBO Electric er ikke forpliktet til å akseptere et forslag om endring av innholdet i kjøpsavtalen.
4. Rettigheter og plikter for selger
4.1. Selger plikter, på grunnlag av ordre bekreftet av selger, å levere varene til kjøper i avtalt mengde, kvalitet og til avtalt dato og pakke dem eller utstyre dem for transport på en slik måte at deres bevaring og levering Varer er i samsvar med gjeldende lovgivning i Slovakia. Overlate dem til kjøper sammen med varene i skriftlig eller elektronisk form, med alle nødvendige dokumenter for aksept og bruk av varene og andre dokumenter som kreves av gjeldende lovgivning (skattekvittering).
4.2. Selger har krav på forsvarlig og rettidig betaling av kjøpesummen fra kjøper for de leverte varer.
4.3. Selger har rett til å kansellere bestillingen dersom han på grunn av utsolgt eller utilgjengelighet av varene ikke er i stand til å levere varene til kjøperen innen perioden spesifisert i disse vilkårene eller til prisen spesifisert i de generelle vilkårene og betingelser på nett – butikk, med mindre han er enig med kunden om en erstatning. Kunden vil bli informert på telefon eller e-post om kansellering av bestillingen og ved betaling av kjøpesummen eller deler av denne vil pengene bli returnert til ham innen 14 dager til den konto han har spesifisert, med mindre annet er avtalt med selgeren.
5. Kjøpers rettigheter og plikter
5.1. Kjøper plikter: å overta de kjøpte eller bestilte varene, betale avtalt kjøpesum inkludert kostnader for levering av varene til selger innen avtalt frist, ikke skade selgers gode firmanavn, bekrefte aksept av varene i Gi følgeseddelen sin signatur eller signaturen til en person autorisert av ham
5.2. Kjøper har rett til å levere varene i den mengde, kvalitet, dato og sted avtalt av avtalepartene i den bindende aksept av bestillingen.
6. Kaufpreis der Ware
6.1 Kjøpesummen for de bestilte varene er angitt i gjeldende tilbud, i bestillingen og i ordrebekreftelsen, som representerer aksept av tilbudet om å inngå kontrakten av VYBO Electric. Kjøpesummen inkluderer mva og er oppgitt i euro.
6.2 Kjøpesummen for varene inkluderer ikke kostnadene ved å transportere varene fra VYBO Electrics lager til leveringsstedet, som vil bli fakturert til kjøperen separat, avhengig av metoden for transport av varene til leveringsstedet valgt av kjøperen.
6.3 Alle tilbud er gyldige så lenge lageret rekker, med mindre annet er oppgitt for et spesifikt produkt.
6.4 Ved inngåelse av kjøpsavtalen forplikter kjøper seg til å betale kjøpesummen til VYBO Electric på en av følgende måter, som kjøper kan velge mellom ved bestilling av varene:
a./ Forskuddsbetaling til VYBO Electric-kontoen via betalingsordre (før levering av varene),
b./ Etterkrav – kontant betaling til budet ved mottak av varene
6.5. Kjøpers plikt til å betale kjøpesummen er oppfylt når kjøpesummen krediteres VYBO Electric-kontoen angitt i ordrebekreftelsen eller når kjøpesummen er overlevert til budet. Ved betaling til VYBO Electrics konto forplikter kjøper seg til å oppgi riktig variabelsymbol angitt i ordrebekreftelsen. Kjøper erkjenner at dersom et feil variabelsymbol angis, kan det elektroniske systemet ikke være i stand til å knytte den krediterte betalingen til bestillingen hans.
6.6. Prisene som er oppgitt i vår nettbutikk på det tidspunkt varene bestilles gjelder. Prisene på varer i «Totalpris»-området vises inkludert mva.
6.7 Visningen av varene på et e-handelsnettsted som drives av selgeren er kun for illustrative formål. Representasjonen av fargetoner avhenger blant annet av kvaliteten på skjermen eller annen enhet du bruker
7. Leveringstid
7.1. Leveringstiden VYBO Electric er forpliktet til å levere varene til kjøper er spesifisert i ordrebekreftelsen. Med mindre annet er angitt i ordrebekreftelsen, forplikter VYBO Electric seg til å levere varene til kjøper senest 15 dager etter ordrebekreftelsen.
7.2. Med ulike muligheter for levering av varer med tung vekt, eller transport til leveringssted er forbundet med ulike leveringstider. Ved valg av forsendelsesmetode for varene informeres kjøper alltid om leveringstiden som vanligvis er knyttet til den respektive transporttypen. Ved levering av varer med standardvekter regnes også leveringstider som standard.
7.3 Velger du betalingsmåten for innbetaling av kjøpesummen til VYBO Electric-kontoen, starter leveringsperioden når kjøpesummen er kreditert VYBO Electric-kontoen, forutsatt at kjøperen har oppgitt riktig variabelsymbol ved betalingen. Ved inntasting av feil variabelsymbol starter ikke leveringsperioden før betaling er tilordnet kjøpers bestilling.
8. Leveringssted
8.1 Leveringsstedet er adressen angitt av kjøper i bestillingen som leveringssted og bekreftet av VYBO Electric som leveringssted.
9. Type varetransport og leveringssted
9.1. Metoden for transport av varene til leveringsstedet kan velges av kjøper ved bestilling av varene.
9.2. Typene for transport av varer til leveringsstedet er:
1. Levering med bud innen 2 dager (oppkrav)
2. Når alternativ transport er avtalt av transportselskap etter at transportprisen er avtalt på forhånd.
9.3. Informasjon om transportpris (transport flat rate) og vanlig transporttid til leveringsstedet kan fås fra forespørselen.
10. Varelevering
10.1. VYBO Electrics leveringsplikt oppfylles ved å overlate de bestilte varene til kjøper eller en autorisert person på leveringsstedet. Kjøper plikter å bekrefte levering og aksept av varene skriftlig på følgeseddelen, som han også vil motta en kopi av. Sammen med følgeseddelen mottar kjøper en fakturakvittering, som også fungerer som garantikort.
10.2. VYBO Electrics plikt til å levere varene anses for oppfylt selv om VYBO Electric var klar til å utlevere varen til kjøperen på avtalt sted og tidspunkt, eller dersom den tillater at denne overtar varen og kjøper aksepterer varen. har ikke overtatt av andre grunner enn VYBO Electric.
10.3. I tilfelle kjøperen ikke aksepterer varene og varene returneres til VYBO Electric, har VYBO Electric rett til å trekke seg fra kjøpekontrakten og kreve refusjon fra kjøperen av transport- og emballasjekostnadene forbundet med mislykket levering av varer.
11. Ansvar for mangler og garantibetingelser
11.1. Selskapet VYBO Electric er ansvarlig for mangler som varene har når de overtas av kjøper og som er forårsaket av VYBO Electric, samt for mangler som oppstår i garantiperioden (fabrikasjonsfeil). Garantiperioden er 24 måneder og starter den dagen kjøperen mottar varene. En skattekvittering fungerer som garantibevis. Selger er ansvarlig for fabrikasjonsfeil ved varen og kjøper plikter umiddelbart å reklamere til selger i henhold til gjeldende reklamasjonsreglement. Informasjon om servicepunkter vil bli formidlet til kjøper via telefon eller e-post om nødvendig.
11.2. Gyldig klageprosedyre publisert på selgers nettside gjelder for behandling av reklamasjoner. Ved å krysse av i boksen før bestillingen sendes til selgeren, bekrefter kjøperen at han har lest og er helt enig i reklamasjonspolitikken, samtidig som han bekrefter at han har blitt behørig informert om forholdene og arten av reklamasjonen på varene, inkludert informasjon om hvor klagen kan fremsettes og om gjennomføring av garantireparasjoner i henhold til munnen § 18 nr. 1 i lov nr. 250/2007 Z . ut av. om forbrukerbeskyttelse og endring av loven til det slovakiske nasjonale rådet nr. 372/1990 om kriminelle handlinger, som endret (heretter referert til som «loven»).
11.3. Klageprosedyren gjelder varer kjøpt av Kjøper fra Selger i form av en elektronisk transaksjon på Selgers nettside.
11.4. Klageprosedyren i dette skjemaet gjelder for alle forretningstransaksjoner med mindre andre garantibetingelser er avtalt.
11.5. Kjøper har rett til å kreve garanti fra Selger kun for varer som har feil forårsaket av produsent, leverandør eller selger, er dekket av garantien og kjøpt fra Selger.
11.6. Kjøper plikter å undersøke varene umiddelbart etter mottak av varene. Gjør han ikke dette, kan han gjøre krav gjeldende basert på de mangler som er oppdaget ved denne kontrollen, men må bevise at varen allerede hadde disse manglene ved mottak av varen.
11.7. I garantiperioden har kunden rett til å få mangelen fjernet vederlagsfritt etter å ha presentert varen, inkludert tilbehør, dokumentasjon og instruksjoner, for selgerens autoriserte representant sammen med garantibrevet eller betalingskvitteringen, som også fungerer som et garantibevis.
11.8. Hvis varene har mangler, har kunden rett til å sende reklamasjonen til selgerens kontor i samsvar med lovens § 3.1 § 18 paragraf 2 ved å levere varene til adressen til VYBO Electric a.s. – Servis, Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, fyller ut klageskjemaet og overleverer det til selgeren. Formen på skjemaet bestemmes av Selger og malen publiseres på Selgers nettside. Kjøper plikter å angi nøyaktig arten og omfanget av mangler ved varene i skjemaet. Kunden har rett til å sende inn en klage til en person som er autorisert av produsenten av varene til å utføre garantireparasjoner (heretter «autorisert person»). Listen over navngitte personer er inkludert i garantibrevet eller sendes av selger til kjøper. Klageprosedyren for varer som objektivt sett kan leveres til selgeren starter den dagen da alle følgende betingelser er oppfylt:
a./ Overlevering av utfylt klageskjema fra kjøper til selger,
b./ Levering av de påklagede varene fra kjøper til selger,
c./ Overføring av adgangskoder, passord etc. av varene fra kjøper til selger.
Selger anbefaler at kjøper forsikrer forsendelsen av varer. Selger aksepterer ikke varer sendt etter oppkrav. Dagen da klagen gjøres gjeldende regnes også som starten på klagebehandlingen. De reklamerte varene skal leveres til selgers forretningskontor, med mindre selger eller spesifisert person spesifiserer noe annet (f.eks. lever varen direkte til oppgitt person). Hvis noe er uklart, vennligst kontakt VYBO Electric a. med. til nummeret +421 951 183 424 eller til e-posten reklamacie@vyboelectric.eu.
11.9. Selgeren er forpliktet til å akseptere klagen ved sitt hovedkvarter eller fra en person som er navngitt av ham i samsvar med paragraf 11 i den tyske sivilloven (BGB). Lovens § 18 paragraf 2.
11.10. Selgeren er forpliktet til å sørge for tilstedeværelse på det punkt som er utpekt i henhold til punkt 11.9 i disse generelle vilkårene for mottak av klager fra en person som er autorisert til å behandle klager i henhold til § 18 paragraf 3 i loven.
11.11. Kjøper plikter å melde produktmangler til selger umiddelbart, ellers mister kjøperen retten til å få mangelen utbedret vederlagsfritt fra selger.
11.12. Selgeren eller en person utpekt av ham skal utstede til kjøperen en bekreftelse på påstanden om reklamasjonen på varene i en passende form valgt av selgeren, f.eks. i form av en e-post eller skriftlig, hvor han er forpliktet til spesifisere defektene ved varene i samsvar med seksjon for å markere § 18 paragraf 5 i loven og informere forbrukeren om hans rettigheter som følger av § 5. § 622 og paragraf § 623 i Civil Code. Dersom reklamasjonen fremsettes ved hjelp av fjernkommunikasjon, er selgeren forpliktet til umiddelbart å sende kjøperen bekreftelsen på reklamasjonen; Dersom umiddelbar levering av bekreftelsen ikke er mulig, skal den leveres umiddelbart, men senest sammen med et dokument som bekrefter avviklingen av klagen; Bekreftelse av reklamasjonens påstand er ikke nødvendig dersom kjøper har mulighet til å bevise påstanden om reklamasjonen på annen måte.
11.13. Basert på kjøperens avgjørelse om hvilke av hans rettigheter i henhold til §§ 622 og paragraf 623 i den tyske sivillovboken som gjelder, er selgeren eller den som er utpekt av ham, forpliktet til å bestemme måten klagen skal behandles på i henhold til § § 2 bokstav m) i loven umiddelbart, i mer komplekse saker innen 3 dager fra starten av klagebehandlingen, i berettigede tilfeller, særlig når det kreves en kompleks teknisk vurdering av varens tilstand, senest 30 dager fra kl. datoen for starten av klagebehandlingen. Etter å ha bestemt behandlingsmåten for klagen, vil selgeren eller den han har utpekt, behandle klagen umiddelbart i berettigede tilfeller, klagen kan også behandles senere. Behandlingen av kravet kan imidlertid ikke ta lengre tid enn 30 dager fra søknadsdato. Etter at behandlingsfristen for reklamasjonen er utløpt, har forbrukeren rett til å heve kontrakten eller bytte varene til nye varer. Selger informerer Kjøper om gjennomføringen av klageprosedyren og resultatet av reklamasjonen i den form som er avtalt mellom begge parter (e-post og rekommandert post) og samtidig sendes klageprotokollen til Kjøper sammen med varene .
11.14. Garantien gjelder ikke feil som ble meddelt selger ved avtaleinngåelsen eller som han burde ha vært klar over gitt omstendighetene ved inngåelsen av kjøpekontrakten.
11.15. I stedet for å fjerne mangelen, kan selgeren når som helst erstatte den mangelfulle varen med en funksjonell en dersom dette ikke medfører alvorlige vanskeligheter for kjøperen.
11.16. Retten til gratis garantireparasjon utløper:
a./ ved å presentere garantikortet, tilbehøret eller produktdokumentasjonen
b./ ved ikke å rapportere åpenbare feil ved mottak av varene
c./ Utløp av garantiperioden for varene
d./ mekanisk skade på varen av kjøper
e./ Bruk av varene under forhold som ikke samsvarer med det naturlige miljøet produktet skal plasseres i på grunn av fuktighet, kjemiske og mekaniske påvirkninger
f./ på grunn av feil håndtering, service eller forsømmelse av stell av varene
g./ Skade på godset på grunn av overbelastning eller bruk i strid med vilkårene angitt i dokumentasjonen,
h./ Generelle prinsipper, tekniske standarder eller sikkerhetsforskrifter som gjelder i Slovakia
i./ på grunn av skade på varen som kan henføres til uunngåelige eller uforutsigbare hendelser
j./ Skade på godset som følge av utilsiktet tap og utilsiktet forringelse
k./ på grunn av uprofesjonelt inngrep, skade under transport, skade forårsaket av vann, brann, statisk eller atmosfærisk elektrisitet eller annen force majeure
l./ ved å forstyrre varene til en uautorisert person.
11.17. Garantien dekker ikke normal slitasje på varen (eller deler av den) forårsaket av bruk. En forkortet produktlevetid utgjør derfor ikke en mangel og kan ikke klages på. Garantien dekker ikke skader forårsaket av naturlig eller overdreven mekanisk slitasje, bruk av varene under andre forhold enn temperatur, støv, fuktighet, kjemiske og mekaniske påvirkninger fra miljøet hvor varene normalt brukes. Garantien gjelder heller ikke skader forårsaket av naturkatastrofer, voldshandlinger eller værpåvirkning, eller tukling fra uautoriserte personer. Garantien er ugyldig hvis produktparametrene er feil valgt for det tiltenkte formålet eller produktet (drivverket) er feil installert i enheten. Når du installerer produktet (elektrisk motor) i enheten (sirkulær, etc.), er det nødvendig å velge riktig type produkt (elektrisk motor) i henhold til det tekniske databladet eller dokumentasjonen til den spesifikke enheten. Hvis stasjonen er installert i en hjemmebygd enhet, er kjøperen ansvarlig for produktvalg og bærer risikoen forbundet med å spesifisere eller velge et passende produkt. Når du velger riktig type elektrisk motor, er det viktig å ta hensyn til følgende: motoreffekt, motormoment, motorhastighet, monteringsdesign, strømkilde (frekvens, spenning, nettstabilitet), temperatur, fuktighet eller andre ytre påvirkninger. Når den elektriske motoren kobles til strømnettet, er bruk av en motorstarter nødvendig for å forhindre fasefeil. Unnlatelse av å ta hensyn til faktorene ovenfor kan føre til skade på produktet. I dette tilfellet er ikke VYBO Electric forpliktet til å erstatte varene eller reklamere. Varene som det klages over skal følges av en skriftlig reklamasjonsprotokoll med beskrivelse av mangelen; metoden for tilkobling av enheten og indikasjonen til den autoriserte personen med passende kvalifikasjoner som koblet enheten til det elektriske nettverket; et forslag til behandling av et krav; en kopi av kjøpskvittering (faktura); Eventuelt skademelding dersom godset ble skadet under transport.
11.18. For det tilfelle at varen ikke samsvarer med kjøpekontrakten når den er akseptert av kjøperen (såkalt kontradiksjon mot kjøpekontrakten), har kjøperen rett til å kreve at selgeren produserer varen i en stand tilsvarende kjøpet. Kontrakten kan avhenge av På kjøpers forespørsel kan varene refunderes gratis og uten unødig opphold, enten ved å erstatte varene eller ved å reparere dem. Hvis en slik tilnærming ikke er mulig, kan kjøper be om en rimelig rabatt på prisen på varene eller trekke seg fra kontrakten. Dette gjelder ikke dersom kjøper kjente til kontraktsbruddet før overtakelse av varen eller selv forårsaket kontraktsbruddet. Et avvik fra kjøpekontrakten som viser seg innen seks måneder etter mottak av varen anses som et avvik som allerede forelå ved mottak av varen, forutsatt at dette ikke er i strid med varens art eller det motsatte ikke kan bevises. Ved motstrid mellom varen og kontrakten har forbrukeren rett til den såkalte rettingen, nemlig:
a./ ved å bringe forbruksvarene i kontraktsmessig stand ved å reparere dem gratis
b./ gjennom passende avslag i kjøpesummen
c./ Erstatningslevering av varene
d./ ved å trekke seg fra kontrakten
11.19. Selger er forpliktet til å behandle klagen og fullføre klageprosedyren på en av følgende måter:
a./ ved å overlevere reparerte varer,
b./ gjennom utveksling av varer,
c./ ved å refundere kjøpesummen for varene,
d./ ved å betale en rimelig rabatt på prisen på varene,
e./ ved en skriftlig forespørsel om å akseptere effekten spesifisert av selgeren,
f./ berettiget avslag på vareklagen.
11.20. Selgeren er forpliktet til å utstede til Kjøper, senest 30 dager fra dagen for reklamasjonen fra post- eller bud- eller leveringstjenesteleverandøren, et skriftlig dokument om måten å fastsette måten å behandle klagen på og behandling av klagen. eller via e-post.
11.21. Garantiperioden er 24 måneder (med mindre annen garantiperiode er avtalt i enkelttilfeller) og starter den dagen varene mottas av kjøper.
11.22. Garantiperioden forlenges med den perioden kjøperen ikke var i stand til å bruke varene på grunn av garantireparasjonen av varene.
11.23. Ved bytte av varene til en ny vil kjøper motta et dokument som indikerer byttet vare, og alle andre krav vil bli fremsatt på grunnlag av original følgeseddel og dette reklamasjonsdokumentet. Hvis varene byttes til en ny, begynner garantiperioden igjen fra mottak av de nye varene, men kun for de nye varene.
11.24. For det første kan forbrukeren be om at selger reparerer eller erstatter forbruksvarer gratis. Kjøpers rett til å bytte varene består kun dersom dette ikke står i uforholdsmessig forhold til mangelens art. Det autoriserte servicesenteret avgjør om mangelen er forholdsmessig i form av en skriftlig vurdering av mangelen. Basert på denne avgjørelsen vil ytterligere juridiske tiltak iverksettes.
11.25. Alle garantireparasjoner er gratis, forutsatt at retten til å kreve garantien i henhold til punkt 11.16 i disse Generelle vilkårene og betingelsene ennå ikke er utløpt ved brukstidspunktet.
11.26. Dersom det dreier seg om en avhjelpbar mangel, vil reklamasjonen bli behandlet i henhold til kjøpers vedtak i henhold til pkt. 11.13. av disse klagene og vilkårene på følgende måte:
a./ selger sørger for at feilen blir rettet, eller
b./ Selger vil erstatte de defekte varene.
11.27. Dersom det er en mangel som ikke kan utbedres, eller hvis det er en enkelt utbedbar mangel som gjentas flere ganger, eller hvis det er et større antall ulike utbedringsmangler som hindrer varene i å bli brukt etter hensikten og feilfri, selger vil, avhengig av saken, Om nødvendig kan kjøpers avgjørelse treffes i henhold til pkt. 11.13. I samsvar med disse klagene og vilkårene kan en klage fremsettes som følger:
a./ ved å bytte varen mot en annen, funksjonell vare med samme eller bedre tekniske parametere, eller
b./ Dersom selgeren ikke er i stand til å bytte varen til en annen, vil han avgjøre reklamasjonen ved å utstede en kreditnota for de mangelfulle varene.
11.28. Klagebehandling gjelder kun de feilene som er oppført i klageskjemaet.
11.29. Når det gjelder en klage, anses forekomsten av en korrigerbar feil mer enn to ganger som en gjentatt korrigerbar feil.
11.30. Ved reklamasjonsformål anses et større antall ulike utbedbare mangler som samtidig forekomst av mer enn tre ulike utbedbare mangler.
11.31. Kjøper har rett til å påberope seg en mangel ved varen etter å ha benyttet sin rett og anmodet selger om å fjerne mangelen ved varen i henhold til punkt 8.8. Når disse reklamasjons- og forretningsbetingelsene er uttømt og uavhengig av utfallet av reklamasjonen, har han ikke lenger rett til gjentatte ganger å gjøre gjeldende samme engangsmangel (ikke en mangel av samme type).
12. Klageprosedyre (detaljer)
12.1 Den lovpålagte garantiperioden på 24 måneder gjelder for de solgte varene, med mindre annet er spesifisert. Vedlagte salgskvittering fungerer også som leverings- og garantibevis. Garantiperioden begynner den dagen varene overleveres til kjøper. Etter at garantiperioden er utløpt, faller kravretten bort. Kjøperens rettigheter og plikter er regulert av Civil Code. Garantien kan kreves på adressen til nettbutikken kostnadene forbundet med levering bæres av kjøperen. Garantien dekker ikke skader forårsaket av naturlig eller overdreven mekanisk slitasje, bruk av varene under andre forhold enn temperatur, støv, fuktighet, kjemiske og mekaniske påvirkninger fra miljøet hvor varene normalt brukes. Garantien gjelder heller ikke skader forårsaket av naturkatastrofer, voldshandlinger eller værpåvirkning, eller tukling fra uautoriserte personer. Garantien er ugyldig hvis produktparametrene er feil valgt for det tiltenkte formålet eller produktet (drivverket) er feil installert i enheten. Når du installerer produktet (elektrisk motor) i enheten (sirkulær, etc.), er det nødvendig å velge riktig type produkt (elektrisk motor) i henhold til det tekniske databladet eller dokumentasjonen til den spesifikke enheten. Hvis stasjonen er installert i en hjemmebygd enhet, er kjøperen ansvarlig for produktvalg og bærer risikoen forbundet med å spesifisere eller velge et passende produkt. Når du velger riktig type elektrisk motor, er det viktig å ta hensyn til følgende: motoreffekt, motormoment, motorhastighet, monteringsdesign, strømkilde (frekvens, spenning, nettstabilitet), temperatur, fuktighet eller andre ytre påvirkninger. Når den elektriske motoren kobles til strømnettet, er bruk av en motorstarter nødvendig for å forhindre fasefeil. Unnlatelse av å ta hensyn til faktorene ovenfor kan føre til skade på produktet. I dette tilfellet er ikke VYBO Electric forpliktet til å erstatte varene eller reklamere. Varene som det klages over skal følges av en skriftlig reklamasjonsprotokoll med beskrivelse av mangelen; metoden for tilkobling av enheten og indikasjonen til den autoriserte personen med passende kvalifikasjoner som koblet enheten til det elektriske nettverket; et forslag til behandling av et krav; en kopi av kjøpskvittering (faktura); Eventuelt skademelding dersom godset ble skadet under transport. Selger plikter å ta stilling til reklamasjonen innen 30 kalenderdager etter skriftlig levering.
13. Kansellering av bestillingen, tilbaketrekking fra kontrakten
Kansellering av bestillingen, tilbaketrekking fra 13. januar. Selger har rett til å trekke seg fra kjøpekontrakten dersom lageret er utsolgt, varen ikke er tilgjengelig eller dersom produsent, importør eller leverandør av varene avtalt i kjøpekontrakten har stanset produksjonen eller gjort endringer så alvorlige at dette er tilfelle av selgerens forpliktelser i henhold til kjøpekontrakten eller på grunn av force majeure er umulig, eller hvis han, til tross for alle rimelige anstrengelser fra ham, ikke er i stand til å levere varene til kunden innen den fristen som er spesifisert i disse generelle vilkårene eller i online vilkår og betingelser. Selgeren er forpliktet til umiddelbart å informere kjøperen om dette forholdet og returnere det allerede betalte depositumet for varene avtalt i kjøpekontrakten innen 14 dager etter varsel om tilbaketrekking fra kontrakten ved overføring til kontoen spesifisert av kjøperen. Selger har rett til å heve kjøpekontrakten, selv om kjøperen ikke har mottatt varen innen fem virkedager fra den dagen kjøperen var forpliktet til å ta varen.
13.2. Kjøper har rett til å heve kjøpekontrakten uten å oppgi grunn etter bestemmelsene i lov nr. 102/2014 Saml om forbrukerbeskyttelse ved salg av varer eller levering av tjenester på grunnlag av en avtale inngått på avstand eller utenfor forretningslokalene til kontrakten inngått av selgeren og endrer visse lover (heretter «Lov om forbrukerbeskyttelse ved salg av varer») innen 14 dager etter mottak av varene. Innenfor denne perioden har kjøperen rett til å pakke ut og teste varene på en måte som ligner den som er vanlig ved kjøp i en klassisk «stasjonær» butikk. Testing betyr imidlertid ikke at du begynner å bruke produktet og deretter sende det tilbake til selgeren. Varen anses som overtatt av kjøper dersom kjøperen eller en av ham navngitt tredjemann, med unntak av speditøren, overtar alle deler av den bestilte varen eller dersom
a./ Varene bestilt av kjøperen i en bestilling leveres separat, på tidspunktet for mottak av sist leverte varer eller hvis
b./ leverer varer som består av flere deler eller deler på tidspunktet for aksept av siste del eller siste del eller hvis
c./ Varene vil bli levert gjentatte ganger i løpet av den angitte perioden på tidspunktet for aksept av første leverte vare.
13.3. Ved å sende bestillingen til selgeren bekrefter kjøperen at selgeren har oppfylt sine informasjonsplikter på en rettidig og forsvarlig måte i henhold til lov om forbrukervern ved kjøp av varer § 3 første ledd.
13.4. Kjøper kan benytte retten til å heve kontrakten med selger skriftlig eller i form av en oppføring på et annet varig medium eller ved hjelp av et kontraktsangreskjema sendt til selgers postadresse, nemlig VYBO Electric a.s. Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. Du kan laste ned kontraktsannulleringsskjemaet her (klikk her for å vise kontraktsannulleringsskjemaet). Kontrakt
13.5. Angrerett fra kjøpskontrakten ved å bruke angreskjemaet fra kontrakten i samsvar med forrige punkt i disse generelle vilkårene og betingelsene må inneholde de nødvendige dataene, spesielt den nøyaktige spesifikasjonen av varene, bestillingsdatoen, for- og etternavnet til varen. forbrukerbestilling, forbrukerens(e) adresse, forbrukerens(e) underskrift, måten selgeren skal refundere betalingen på, spesielt kontonummer og/eller postadresse, dato. . Ved å heve kjøpekontrakten plikter kjøper å levere varene og tilbehøret, herunder dokumentasjon, instruksjoner, garantikort, betalingsbevis etc. til selger. og om mulig i originalemballasjen, ved å sende den til adressen VYBO Electric a.s., Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves. sende. Dersom kjøper ved å heve kontrakten returnerer varen til selger sammen med tilbehør, herunder dokumentasjon, instruksjoner, garantikort, betalingsbevis mv. (heretter referert til som «Varer») som skal sendes via et budfirma til adressen spesifisert i forrige setning. Selger aksepterer ikke varer sendt av kjøper i etterkrav. Vi anbefaler å forsikre varene.
13.6. Dersom kjøperen trekker seg fra kontrakten, vil også eventuell videre kontrakt som er knyttet til kontrakten som kjøperen har trukket seg fra bli kansellert fra begynnelsen.
13.7. Kjøper kan også trekke seg fra kontrakten om levering av varene før angrefristen er utløpt. Angrefristen opprettholdes dersom kjøper sender melding om bruk av angreretten før angrefristen er utløpt.
13.8. Etter å ha trukket seg fra kontrakten vil selger godtgjøre kjøperen alle betalinger som kjøperen beviselig har gjort i forbindelse med kontraktsinngåelsen, særlig kjøpesummen inkludert kostnadene ved levering av varene. Selger er imidlertid ikke forpliktet til å dekke tilleggskostnader til kjøper dersom kjøper har valgt en annen forsendelsesmåte enn den billigste vanlige forsendelsesmåten selger tilbyr. Tilleggskostnader er differansen mellom leveringskostnadene som er valgt av kjøper og kostnadene for den billigste vanlige fraktmetoden som tilbys av selgeren. Betalinger tilbakebetales til kjøper innen 14 dager fra den dagen selger mottok kjøpers melding om heving fra kjøpekontrakten. Betaling vil skje på samme måte som Kjøper betalte Selger, med mindre Kjøper har spesifisert en annen betalingsmåte i kanselleringsskjemaet, uten at det påløper tilleggsgebyrer.
13.9. Selger er ikke forpliktet i henhold til disse generelle vilkårene til å returnere betalinger som er gjort til kjøperen før varene er levert til ham av kjøperen eller inntil kjøperen beviser at varene er returnert til selgeren. Betaling for de kjøpte varene fra selger til kjøper vil derfor først skje etter at de returnerte varene er returnert til adressen angitt i disse generelle vilkårene.
13/10 I tilfelle kjøper trekker seg fra kontrakten i henhold til punkt 15.2. av disse generelle vilkårene og forsyner selgeren med brukte, skadede eller ufullstendige varer eller verdien av de aktuelle varene reduseres ved håndtering av varene som går utover den behandling som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjonalitet, er selgeren berettiget til kompensasjon mot kjøperen med verdien av reparasjon av varene og gjenoppretting av varene til opprinnelig stand eller Selger har rett til å kreve erstatning fra forbrukeren for varens reduserte verdi.
13/11 Kjøper plikter å returnere varene sammen med tilbehør, herunder dokumentasjon, instrukser, garantikort, betalingskvittering etc., eller utlevere dem til selger senest 14 dager etter dato for heving fra kontrakten. i original emballasje.
13/12 Ved fratredelse av kontrakten bærer kjøper de direkte kostnadene ved å returnere varene til selgeren eller den som selgeren har utpekt til å ta imot varen. De direkte kostnadene knyttet til retur av varer kan ikke beregnes tilstrekkelig på forhånd. I følge den tilgjengelige informasjonen avhenger det estimerte estimatet av disse kostnadene av størrelsen, vekten på varene, avstanden fra returstedet for varene og prisene som den valgte transportøren tilbyr sine tjenester til kjøperen, fra EUR 2 til 250 EUR.
13.13. Ved heving fra kontrakten vil kjøperen også bære de direkte kostnadene ved å returnere varene, som på grunn av sin art ikke kan returneres med bud. De direkte kostnadene knyttet til retur av varer kan ikke beregnes tilstrekkelig på forhånd. I følge den tilgjengelige informasjonen avhenger det estimerte estimatet av disse kostnadene av størrelsen, vekten på varene, avstanden fra returstedet for varene og prisene som den valgte transportøren leverer sine tjenester til kjøperen fra 4 EUR. til 250 EUR.
13.14. I tilfelle kjøperen ikke oppfyller noen av forpliktelsene oppført i punkt 13.4. og 13.5. i disse generelle vilkårene er tilbaketrekning fra kjøpekontrakten ikke gyldig og effektiv, og selgeren er ikke forpliktet til å tilbakebetale alle kontrollerbare betalinger i henhold til punkt 13.8. av disse generelle vilkårene til kjøperen og har samtidig rett til refusjon av kostnadene forbundet med å returnere varene til kjøperen.
13.15. Kjøperen kan ikke trekke seg fra kontrakten, hvis gjenstand er salg av varer laget i henhold til forbrukerens spesifikke krav, varer laget på mål eller spesielt beregnet på en forbruker.
13.16. Ved utstedelse av kreditnota kan det kreves gyldig ID-kort fra kjøper for verifisering for å beskytte kjøpers eiendomsrett. Ved å fremlegge identitetskortet for kontroll samtykker kjøper til behandling av personopplysninger i henhold til loven. NEI. 122/2013 Coll. om Beskyttelse av personopplysninger som endret ved senere lovgivning.
14. Personvernerklæring
14.1. Innsending av en bestilling via VYBO Electric e-shop krever bekreftelse av kundens samtykke til disse generelle vilkårene og samtykke til behandlingen av kundens personopplysninger i samsvar med loven. NEI. 122/2013 Coll. om Beskyttelse av personopplysninger som endret ved senere lovgivning
14.2. Avtalepartene har avtalt at kjøper, dersom han er en fysisk person, opplyser selger om sitt for- og etternavn, adressen til sitt faste bosted inkludert postnummer, personnummer, telefonnummer, e-postadresse, kontonummer mv. og inntektsbeløpet. Dersom selger behandler ytterligere personopplysninger om kjøper, vil han behandle disse i den grad det er nødvendig for å oppfylle forpliktelsene som følger av kjøpekontrakten. Kjøperen gir selgeren frivillig personopplysninger med det formål å oppfylle sine forpliktelser i henhold til kjøpekontrakten og videre kommunikasjon med ham. Uten deres bestemmelse kan selgeren ikke oppfylle kontrakten med kjøperen på en forsvarlig måte, og det er derfor ikke mulig å inngå den med kjøperen. Formålet med å behandle disse personopplysningene er å utstede et skattedokument, pre-kontraktuelle forhold, identifisere kjøperen, bekrefte bestillingen på telefon eller e-post, levere varer, administrere lojalitetsprogrammer for kunder og gjennomføre markedsføringsaktiviteter, informasjon om kampanjer, nyheter og rabatter.
14.3. VYBO Electric behandler personopplysningene til en fysisk person – kunden (kjøperen) eller autorisert person med det formål å inngå en kjøpskontrakt og oppfylle sine forpliktelser i henhold til kjøpskontrakten; De brukes hovedsakelig til fakturering, ordrebehandling og levering av de bestilte varene. VYBO Electric er ansvarlig for å sikre at personopplysningene som overføres av en fysisk person, ikke brukes til andre formål, spesielt ikke videreformidlet til tredjeparter (med unntak av personene som er ansvarlige for levering av forsendelsene).
14.4. VYBO Electric behandler personopplysningene til en fysisk person i følgende omfang: navn, etternavn, bosted, e-postadresse, faktureringsadresse, leveringsadresse, kontakttelefonnummer.
14.5. I tilfelle Kunden angir, ved registrering eller bestilling av varer, at han godtar å sende gjeldende tilbud og annen kommersiell informasjon til VYBO Electric, vil VYBO Electric sende den til e-postadressen han oppga ved registrering eller bestilling av varer.
14.6. Vi forsikrer deg om at dine personopplysninger vil bli behandlet sikkert og profesjonelt i den grad det er nødvendig, og at det ikke vil forekomme datalekkasjer eller annet misbruk. Vi vil ikke i noe tilfelle gi dem videre til tredjeparter, bortsett fra de som er involvert i leveringen av de bestilte varene (budselskaper, etc.). Vi vil imidlertid påpeke at e-postadressen din (ingen andre personopplysninger) vanligvis ikke er tilstrekkelig til å identifisere deg. Vi forsikrer deg om at alle personer som kommer i kontakt med dine personopplysninger har blitt instruert i riktig håndtering av personopplysninger.
14.7. Selger informerer herved kjøper om at i henhold til § 10 punkt 3 bokstav b) Lov nr. 122/2013 Saml. inngå en kjøpskontrakt personopplysninger om kjøperen uten samtykke fra kjøperen som den registrerte, siden behandlingen av kjøperens personopplysninger utføres av selgeren som en del av pre-kontraktuelle forhold med kjøperen Behandlingen av kjøperens personopplysninger er nødvendig for oppfyllelse av kjøpekontrakten, hvorav avtaleparten er kjøperen. Ved å krysse av i den tilsvarende ruten før bestillingen sendes, kan kjøper gi sitt samtykke i henhold til personopplysningsloven § 11 første ledd, selger har tillatelse til å bruke sine personopplysninger, særlig de som er nevnt ovenfor eller de som gjelder selgers aktiviteter i I forbindelse med utsendelse av informasjon om nye produkter, rabatter og kampanjer for de tilbudte varene, er det nødvendig å behandle og lagre dem og behandle dem i alle sine informasjonssystemer knyttet til utsendelse av informasjon om nye produkter, rabatter og spesialtilbud for de tilbudte varene Varer er koblet sammen. Kjøper gir selger dette samtykket i en viss periode inntil formålet med å behandle kjøpers personopplysninger er oppfylt. Etter oppfyllelse av behandlingsformålet vil selger umiddelbart ha tilgang til kjøpers personopplysninger. Kjøper kan når som helst tilbakekalle sitt samtykke til behandling av personopplysninger skriftlig. Samtykket utløper innen en måned etter levering av tilbakekall av samtykke fra kjøper til selger.
14.8. Kjøper har rett og mulighet til å oppdatere personopplysninger direkte i nettmodus på nettbutikkens hjemmeside i kundeområdet umiddelbart etter innlogging.
14.9. Selgeren erklærer at han, i samsvar med § 6 paragraf 2 bokstav c) Zn OOÚ, samler inn personopplysninger utelukkende for de formål som er angitt i punkt 14.1 og 14.2. og 14.3. disse forholdene.
14/10 Selger erklærer at i henhold til § 6 paragraf 2 bokstav e) Zn sikrer at personopplysninger kun behandles og brukes på en måte som svarer til formålet de ble samlet inn for.
14.11 Selger erklærer at i henhold til § 6 paragraf 2 bokstav i) vil Zn LLC behandle personopplysninger i samsvar med vanlig anstendighet og opptre på en måte som ikke er i strid med Zn. LLC eller andre generelt bindende juridiske forskrifter og vil ikke omgå dem.
14.12 Kjøper har rett til å be om en skriftlig forespørsel fra Selger
a./ å motta bekreftelse på om personopplysninger om ham behandles eller ikke,
b./ Informasjon i en generelt forståelig form om behandling av personopplysninger i informasjonssystemet i den grad:
c./ identifikasjonsopplysningene til selgeren og selgerens representant, hvis de er oppnevnt,
d./ identifikasjonsdataene til prosessoren; dette gjelder ikke dersom selger kontrollerer innsamlingen av personopplysninger i henhold til art. 8. OOU,
14.13. Hvis kjøperen mistenker at hans personopplysninger blir behandlet ulovlig, kan han sende inn en forespørsel til Kontoret for beskyttelse av personopplysninger i Slovakia om å sette i gang en prosedyre for behandling av personopplysninger.
14.14 Samtykke til behandling av personopplysninger for markedsføringsformål: Jeg gir herved mitt samtykke i henhold til § 11 i lov nr. 122/2013 Saml om Beskyttelse av personopplysninger som endret av etterfølgende lovbestemmelser til behandling av mine personopplysninger til omfanget av min e-postadresse selskapet VYBO Electric a. s., med hovedkontor på Radlinského 18, 052 01 Spišská Nová Ves, ID: 45537143 for markedsføringsformål. Samtidig godtar jeg overføring av mine personopplysninger til tredjeparter. Jeg erklærer at jeg har overholdt § 15 paragraf 1. 1 informerer deg om vilkårene for behandling av personopplysninger hos operatøren
15. Avsluttende bestemmelser i de generelle vilkårene
15.1. Disse generelle vilkårene trer i kraft 1. februar 2019.
15.2. Eventuelle endringer i disse vilkårene og betingelsene vil tre i kraft på datoen de publiseres på det ovennevnte nettstedet. Selger forbeholder seg retten til å endre disse generelle vilkårene. Plikten til å gi skriftlig melding om endringer i disse generelle vilkårene oppfylles ved å publisere dem på nettsiden til Selgers elektroniske butikk. For en gyldig inngått kontrakt gjelder imidlertid de generelle vilkårene og betingelsene på tidspunktet for inngåelsen av kontrakten.
15.3. I tvilstilfelle har avtalepartene avtalt at bruksperioden er perioden fra overlevering av varene til kjøper (inkludert leveringsdagen) i henhold til disse generelle vilkårene og frem til den dagen varene er levert. returnert til selgeren.
15.4. Avtalepartene har avtalt at kommunikasjon seg imellom primært skal skje i form av e-postmeldinger.
15.5. De relevante bestemmelsene i sivilloven, lov nr. 22/2004 om elektronisk handel og om endringer i lov nr. 128/2002 om statlig kontroll med det indre marked innen forbrukerbeskyttelse og om endringer i visse lover , som endret lov nr. 284/2002 Coll., som endret, lov nr. 250/2007 Coll., om forbrukerbeskyttelse og endring av loven til det slovakiske nasjonalrådet nr. 372/1990 Coll., om straffbare handlinger, som endret , og lov nr. 102 /2015 Saml om forbrukerbeskyttelse ved salg av varer eller yting av tjenester på grunnlag av en fjernavtale eller en kontrakt inngått utenfor selgers forretningslokaler og om endringer i visse lover.
15.6 Eventuelle tvister mellom selger og kjøper kan også avgjøres utenrettslig. I et slikt tilfelle kan kjøper-forbruker kontakte gjenstanden for utenrettslig tvisteløsning, for eksempel Slovak Trade Inspection og fordi tvisten kan løses gjennom alternative tvisteløsningsplattformer.
15.7. Disse generelle vilkårene trer i kraft overfor kjøperen når kjøperen sender den elektroniske bestillingen.
15.8. Ved å sende inn bestillingen bekrefter kjøperen at han har lest disse generelle vilkårene og godtar dem i sin helhet
16. VYBO Electric forbeholder seg retten til å gjøre trykkfeil.